Jesteś w sekcji:   Strona główna  >  Poradniki  >  Poradnik budowlany  >  Budowa  >  Inne  >  KOSTKA BETONOWA W GARAŻU

Słowa kluczowe: garaż, kostka brukowa, podłoga w garażu, posadzka betonowa,

DrukujInne


KOSTKA BETONOWA W GARAŻU

Ułożenie kostki betonowej na podłodze garażu jest rozwiązaniem nie tylko dość tanim, ale jednocześnie zapewnia samoczynne odwodnienie powierzchni - woda ściekająca z samochodu przenika przez szczeliny między elementami i wsiąka w podłoże. Rozwiązanie takie będzie szczególnie przydatne w garażu wolnostojącym, nieogrzewanym. Nie bez znaczenia jest również łatwość wykonywania ewentualnych napraw lub rozbudowy, gdy zaistnieje konieczność rozebrania nawierzchni.

 


Jak ułożyć kostkę w garażu?
Ułożenie kostki składa się z kilku etapów - korytowania, ułożenia podbudowy i warstwy podkładowej oraz rozłożenia i zawibrowania nawierzchni.
. Korytowanie to nic innego jak usunięcie gruntu na głębokość 30 - 40 cm od planowanego poziomu podłogi. Dno wykopu powinno być równe, co zapewni większą stabilność kolejnych warstw.
. Podbudowa wykonana z pospółki lub tłucznia drogowego o grubości 10 - 15 cm pełni funkcję warstwy stabilizującej i drenażowej. W przypadku układania nawierzchni na nawodnionych gruntach gliniastych, warto przed ułożeniem podbudowy rozłożyć geowłókninę zapobiegającą mieszaniu się pospółki lub tłucznia z gruntem rodzimym.
. Warstwa podkładowa umożliwia równe ułożenie kostki brukowej i jednocześnie dodatkowo ustabilizowanie podłoża. Do jej utworzenia używa się piasku wymieszanego na sucho z cementem. Po nasypaniu warstwy piasku grubości ok. 10 cm rozsypuje się cement - 1 worek na około 5 m2 powierzchni, a następnie miesza łopatą lub grabiami. Wyrównanie warstwy podkładowej wykonuje się przy użyciu deski z bocznymi wycięciami prowadzonymi po wypoziomowanych listwach. Wysokość wycięcia powinna odpowiadać grubości kostki, z uwzględnieniem obniżenia podkładu po jego zagęszczeniu o ok. 1 cm. Kolejną czynnością będzie zagęszczenie podkładu przy użyciu wibratora powierzchniowego.

 


Układanie kostki

Poszczególne kostki układa się ciasno, stojąc na ułożonej już nawierzchni. Przy jednolitej nawierzchni, kostkę można układać w dowolnym kierunku wykorzystując przy tym elementy połówkowe (jeśli producent takie oferuje) na krawędziach nawierzchni.
Jeśli zachodzi konieczność przycięcia skrajnych elementów, używa się do tego celu specjalnej prasy lub szlifierki kątowej z tarczą diamentową do betonu. Gdy cała nawierzchnia pokryta jest już kostką, za pomocą wibratora powierzchniowego z gumową nakładką ochronną "dobija się" elementy do podłoża.
Ostatnim etapem jest rozsypanie na powierzchni drobnego piasku, który wnikając w szczeliny, zaklinuje kostki między sobą. Po zmieceniu nadmiaru piasku nawierzchnia gotowa jest już do użytku. Można też dodatkowo zabezpieczyć ją impregnatem zmniejszającym nasiąkliwość, co ułatwi utrzymanie nawierzchni w czystości i ożywi barwę.
 





Komentarze (0)

Brak komentarzy.

zamknij

Logowanie

Jeżeli nie masz jeszcze konta, zarejestruj się.

   

Loguj mnie automatycznie przy każdych odwiedzinach serwisu
zaloguj